Nu söker vi en engagerad serviceingenjör med placering på vårt kontor i Östersund. Du behövs för att säkerställa smidig funktion och underhåll av våra system och utrustning, samtidigt som du levererar exceptionell service till våra uppskattade kunder.
Vår Digital Energy-verksamhet erbjuder en bred portfölj av mjukvara, hårdvara och serviceerbjudanden för att förbättra byggnaders energieffektivitet, användarupplevelse och säkerhet. På Schneider möjliggör vi för fastighetsägare och operatörer att minska sina koldioxidutsläpp genom optimerad och fullt automatiserad hantering av energikällor, energiförbrukning och energilagring.
Som en arbetsgivare erbjuder Schneider Electric en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där innovation och utveckling står i fokus. Vi främjar en kultur som värdesätter mångfald, hållbarhet och personlig tillväxt. Hos oss har du möjlighet att arbeta med spännande teknik, samarbeta både lokalt och nationellt, och bidra till att forma en mer hållbar framtid. Med vårt fokus på innovation och digital transformation erbjuder vi en stimulerande miljö där du kan utvecklas både professionellt och personligt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Huvudsakliga ansvarsområden i din roll:
- Ge tekniskt stöd och underhåll av vår utrustning och system på plats hos kunder.
- Interagera nära med våra kunder för att förstå deras behov och ge tips om hur man använder produkterna på bästa sätt.
- Dokumentera tekniska uppgifter och serviceaktiviteter för rapportering och analys.
- Samarbeta med serviceplanerare för att göra uppgifterna smidiga och effektivt lösa kundproblem.
- Behålla ett starkt fokus på arbetsplatsens säkerhet och rapportera avvikelser.
- Se möjligheter till merförsäljning av våra produkter och lösningar.
Vem är du?
Som bakgrund och erfarenhet ser vi att du:
- Har en teknisk utbildning inom elteknik, fastighetsautomation eller andra relevanta områden.
- Har möjlighet att resa vid behov.
- Har en viss vana av att prata engelska.
- Innehar B-körkort.
För att lyckas i rollen tror vi att du har följande färdigheter:
- Förmåga att både arbeta självständigt och tillsammans i team.
- Ser möjligheter att lösa problem och har en bra förmåga att lösa tekniska fel.
- Lätt för att kommunicera och skapa förtroende.
- Viljan att kontinuerligt lära dig nya produkter och system.
Har du tidigare erfarenhet som servicetekniker, tekniskt stöd eller liknande kundnära roller så är det givetvis meriterande.
Om du känner du dig redo att anta denna spännande roll och bidra till vårt uppdrag att leverera enastående service, så vill vi gärna höra från dig. Bli en av oss och skapa en positiv inverkan genom din hängivenhet och expertis!
I denna rekryteringsprocess samarbetar Schneider Electric med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på par.jonsson@poolia.se, +46 768 694 756.
Om verksamheten
När du arbetar för Schneider Electric arbetar du för ett företag som fokuserar på sina medarbetare. Vi är stolta över att främja mångfald, inkludering, utveckling av människor och integration mellan arbetsliv och privatliv! Schneider ElectricTM skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick: https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ