Arbetsbeskrivning
Är du en kundorienterad, ansvarstagande och kunnig administratör med god kommunikativ förmåga? Då kan du vara den vi söker! Vår kund befinner sig i ett expansivt skede med målet är att bli en välkänd kunskapsorganisation. För att nå detta söker vår kund nu en projektassistent som kan driva nationella och internationella projekt tillsammans med projektledare och intressenter/deltagare.
I rollen som projektassistent administrerar du olika faser genom projektet, till exempel registrering, sammanställning av dokumentation eller kommunikation med deltagarna. Du ansvarar självständigt för ett flertal administrativa uppgifter bland annat ärende- och dokumentadministration i våra system samt uppdatering av texter på exempelvis webben. Du skriver också sammanfattningar av dokument, vilket kräver att du har förmåga att snabbt förstå innebörden och kärnan i stora informationsmängder, ofta på engelska. Andra arbetsuppgifter kan vara att arrangera och delta på möten samt skriva mötesprotokoll. Du kommer att ha mycket kontakt med våra deltagare i projekten, såväl i Sverige som internationellt.
Vem är du?
Då detta är en administrativ tjänst är viktigt att du är prestigelös och tycker att det är kul med administration. Vidare söker vi dig som:
• Besitter 1-3 års erfarenhet av administration, ex. sammanställa dokument, registrera ärenden.
• Har universitetsutbildning (meriterande, dock inget krav)
• Har erfarenhet av service, du trivs med att hjälpa andra.
• Talar och skriver svenska och engelska flytande.
• Har en mycket god systemvana, främst MS Office-paketet.
Det är utöver detta meriterande om du är kunnig inom andra språk (exempelvis franska och tyska) samt om du har erfarenhet från internationella organisationer.
Som person är du noggrann, detaljmedveten och strukturerad. Du är öppen, samarbetsvillig, gillar växlande arbetsuppgifter av olika svårighetsgrad och ta ofta egna initiativ. Centralt är att du har mycket god kommunikativ förmåga.
Du erbjuds
Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet och förväntas pågå i 6 månader, med ett mål att därefter övergå i en anställning hos vår kund.
Du erbjuds en tjänst hos ett spännande företag i en internationell miljö. Du kommer att få bred förståelse för samhällsfrågor och insyn i olika produkter som finns inom många områden i samhället. Du ges stora möjligheter att utvecklas personligt likväl som professionellt tillsammans med trevliga och kunniga kollegor.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Paulina Stjernström via mail: paulina.stjernstrom@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Område:
Stockholm
Stockholms län
Anställning:
Tillsvidare Heltid
Kontakt:
Paulina Stjernström
paulina.stjernstrom@jurek.se